april 2017

Mindfulness

Et bilde 📷 sier mer en tusen ord. Jeg har virkelig kosa meg. Etterlengtet kjærstetid med min Jan ❤

Det er helt greit å gjøre ingenting

I dag har jeg gjort absolutt ingen ting fornuftig, jeg har bare kosa meg med lissimor, Bailey og min kjære. Når Jan gikk ut for å jobbe på båten, ble jeg sittende i sofaen og se på tv og kose med h...

God søndag 😊

Ønsker alle lesere en flott søndag. Ta vare på hverandre ❤

Det skal ikke så mye til bestandig

En liten kjapp tur med min kjære, lissi og bailey. Godt å kjenne på pulsen igjen 😉.

Det kan gå flere veier

Det flotte med å være på bunn, er at da kan det jo bare gå en vei. Oppover. Eller det er nå heller ikke helt sant, for i mitt liv føles det som det svinger ganske godt til tider. Noen ganger går de...

Lettere til sinns

Akkurat nå føler jeg meg lettere til sinns. Rart det der, men det var godt å sette ord på følelsene mine og få hull på byllen i går. Det var som om det gikk opp flere lys for meg. Jeg er nødt ...

Jeg er ofte sint

Det er helt utrolig hvor sint jeg er på meg selv når jeg er langt nede. Jeg er sint og skuffet over alt jeg ikke får til, alt jeg skulle gjort, alle jeg sårer med mine stikkende ord. Jeg bombandere...

Sombihue

God kveld kjære lesere. Jeg er helt rørt over alle som har sendt støtte meldinger og varme klemmer. Tusen takk alle sammen :). Personer jeg ikke kjenner så godt , men likevel med så mye godt å...

Er så ufattelig lei.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg i lengre tid har slitt med depresjon. Jeg har prøvd diverse forsøk på å komme meg ut av den, men har ikke lykkes. Nå kjenner jeg at tanken er fullstendig tom og batte...

Lenge leve staheten 2 :)

Første natta gikk over all forventning , men jeg slet litt med å sovne. Jeg hadde ikke noe reddfølelse , selv om vinden herja uttafor og et tre slo med greinene på taket. Jeg følte meg trygg og det...

Lenge leve staheten :)

Plutselig kjente jeg en sterk følelse av overmot og viljestyrke ta tak i meg. Jeg gjør det, jeg pakker å drar. Aldrig før har jeg vært så spontan på pakking og kommet meg avgårde. Her var det bare ...

Jeg gjorde det 😊

Jeg hoppa i det og gjorde det. Er på hyttetur trening alene med lissi,  kommer tilbake på mandag med masse bilder og beskrivelse av hvordan jeg har mestret turene ❤

Skal, skal ikke 🤔

Jeg har lagt meg på sofaen for å slappe av litt. Blir ofte sliten etter at jeg har vært hos psykologen,  og da er det greit å slappe av litt. I dag snakket vi igjen om hvordan jeg burde ekspon...

Full stopp gitt 😲

Det er ikke ofte kroppen vinner over et overaktivt hue, men i dag våkna jeg med full brems på. Kroppen ville ikke noe av det hue ville, så etter grundig beslutninger fikk kroppen vilja si. Det vil ...

Ikke alle turer er lange 😊

I dag gikk ferden til Tønsberg,  nærmere bestemt Eik. Vi utforsket området rundt, samtidig som bailey er under trening. Hadde en kjempefin tur i 2 timer 😊.

På tur med "lykke" :)

Jeg pleier å si til gutta mine at jeg er nok den letteste personen å glede. Jeg blir glad for den minste ting og har lært å sette pris på det jeg har, lite som stort. Jeg gledes over veldig mye og ...

Enda en topptur unnagjort 😊. Jordstøyp.

Været kan man ikke gjøre noe med, så det er bare å komme seg ut uansett vær og vind 💨 å nyte det øye 👁 ser og øre 👂 hører. En flott nistepakke ble pakket,  så var det b...

Har nikosa meg 😍

Endelig fikk jeg sovet lengre og kunne kjenne på en litt mer uthvilt kropp. 😊. Jeg kravla meg ut av senga i halv 11 tia,  spiste frokost 🍞🧀, smørte niste og pakka minis...

Sta som et esel, heldigvis 😉

Det er så mange ting jeg kunne tenkt meg å gjøre nå i påsken,  men som jeg ikke kan fordi jeg har utviklet en redsel. Jeg har lenge hatt et brennende ønske om å pakke sekken å dra på tur alene...

God påske

Påske er ikke en høytid jeg feirer noe særlig. Jeg kjøper gule lys, påskeliljer og pynter med en gul duk på kjøkkenbordet, også har jeg påskepynt fra gutta var små som jeg pynter med. Det blir litt...

Nysgjerrig liten kar

I dag var det duket for en joggetur med begge hundene. Jeg viste det var meldt regn i dag, så her var det bare å komme seg ut før dette våte kom ramlende ned 😄. Bailey har ikke vært med tid...

Dagens topptur Haugskollen 😊.

Det ble en fantastisk flott tur i dag, med bikkjer og gubben. Haugskollen er blitt et spesielt sted for meg og Jan, etter at Jan fridde der for snart 1 år siden.  Får så deilige fø...

Så utrolig skuffet

Kan ikke beskrive hvor utrolig skuffet jeg er over at legen ikke kunne fjerne kalken i skuldra mi. Jeg har fra før fjernet en kalkklump i høyre skulder , som var veldig vellykket. Denne klumpen i s...

Geocaching er gøy

Å våkne til solskinn og en ledig formiddag er luksus 😊. Siden vi var tidlig på'n så bestemte vi oss for å dra å geocache før vi skulle grille og se fotball kamp på tv. Vi fant fort ut at vi...

Øvelse gjør mester

Vi er så utrolig heldig å få bo på et sted med masse stier og veier gjennom skogene😊 . Veldig kjekt når vi nå skal trene Bailey. Han har litt forskjellig å lære, som å gå rett frem og ikke ...

Slækk lørdags mårra :)

Lissi og Bailey I påska skal vi ha besøk av denna kjekke karen. Taigo har påskeferie hos tante , onkel, lissi og bailey  Etter at vi fikk Bailey i hus har ingen fått sove lenge. Denna kare...

Da gikk turen til Vettakollen

Gårsdagens tur var vi veldig heldig med. Vi fikk masse sol og litt vind. Siden dette var første turen med Lissi og Bailey , var jeg veldig spent på hvordan de ville samarbeide når de skulle gå i v-...

Lissi er blitt storesøster :)

Velkommen til oss skal du være Bailey :)  Bailey er en 1 år gammal kastrert gutt fra Spania. Han er, som alle dyra vi har en omplasseringshund. Han er litt svetten og engstelig , men ellers v...

Farris panorama

Selv om sola ikke skinte , så ble det en fin tur allikevel. Denne turen hadde jeg ikke gått før, så jeg gledet meg litt til å se den spetakulære utsikten som var blitt lovet. Hadde værgudene vært p...

Tåke er også fint

I dag gikk turen til salsås , en flott tur hvis været viser seg fra gosia. Dessverre fikk vi ikke sol, men tykk tåke så utsikten uteble i dag. Selv om ikke sola skinte fikk vi oss en flott tur like...

Alt til sin tid

Våren er her med brask og bram :) og da er det på tide å rydde ute . Nå må turstier ryddes og veden for neste år skal hogges. Så i dag har Jan og jeg ryddet en av turstiene våres slik at det lar se...
tonemor77

41, Larvik

Jeg er ei naturglad og ungdommelig dame som har rundet de magiske 40. Har to voksne sønner, vofsene Lissi og bailey, og en fantastisk samboer. Min store interesse for naturen fikk jeg inn i mine barneår , da jeg opprinnelig er nordlending. Er født og delvis oppvokst i Vesterålen. Elsker alt av turer i skog, mark og fjell.